Vi vet att personlig kontakt är lika viktig som finansieringen för att hjälpa ert företag att växa. För att ge er de bästa lösningarna börjar vi alltid med att lära känna er och era affärsmål.

Bizcap är grundat av personer med lång erfarenhet av entreprenörskap, företagsbyggande och finansiering.
Grundat
Företag som fått lån
Utlånat kapital
Bizcap är grundat av personer med lång erfarenhet av entreprenörskap, företagsbyggande och finans. Vi vet vikten av att ha en flexibel och beslutsam finansiell partner när ni vill ta ert företag till nästa nivå.
.webp)
.webp)
.webp)
.webp)
.webp)
.webp)
Vi vet att personlig kontakt är lika viktig som finansieringen för att hjälpa ert företag att växa. Innan vi sätter igång tar vi oss alltid tid att lära känna er och era affärsmål för att kunna ge er de bästa möjliga lösningarna.

Bizcap grundades med målet att hjälpa företag att växa. Genom att erbjuda skräddarsydda företagslån och flexibla lösningar kan vi stötta er i varje steg på resan. Från vardaglig likviditet till långsiktig expansion.

Vi har lång erfarenhet av att skapa flexibla finansieringslösningar för svenska företag. Vårt team kombinerar finansiell expertis med en personlig dialog för att förstå just er situation. Resultatet blir en finansieringspartner ni kan lita på, idag och i framtiden.

Fakturaköp innebär att Bizcap köper dina fakturor medan du som kund får enkel tillgång till
likviditet och effektiviserar ditt kassaflöde. Detta gör att du kan fokusera på att driva och
expandera din verksamhet medan din kundreskontra hanteras av Bizcap. Med vårt system
och en användarvänlig kundmiljö har vi på Bizcap möjlighet att skräddarsy produkten efter
era behov.
Är du osäker på vilken lösning som passar just era behov? Kontakta oss så hjälper vi dig att
hitta lösningen som passar ditt företag.
Bizcap har ett affärssystem som skapar en hög flexibilitet för dig som kund. Integrationen
anpassas efter den lösning som passar er verksamhet och önskemål bäst. Genom att
anpassa integrationen efter ert affärssystem kan fakturor överföras digitalt via API eller
filöverföring, samtidigt som bokföringsinformationen speglas och automatisk bokföring sker.
Detta skapar effektiva processer och sparar både tid och resurser.
När du har ett fakturaköpsengagemang hos Bizcap behöver du inte sälja alla dina fakturor till
Bizcap och du väljer själv vilka kunder du vill inkludera i fakturaköpsengagemanget. Bizcap
erbjuder även fakturaservice för fakturor som inte köps, innebärande att Bizcap tar hand om
administration och uppföljning av fakturan så att du kan fokusera på din verksamhet.
Vi finansierar upp till 100 % av fakturabeloppet minus vår avgift.
Fakturaköp innebär att Bizcap köper dina fakturor medan du som kund får enkel tillgång till
likviditet och effektiviserar ditt kassaflöde. Detta gör att du kan fokusera på att driva och
expandera din verksamhet medan din kundreskontra hanteras av Bizcap. Med vårt system
och en användarvänlig kundmiljö har vi på Bizcap möjlighet att skräddarsy produkten efter
era behov.
Är du osäker på vilken lösning som passar just era behov? Kontakta oss så hjälper vi dig att
hitta lösningen som passar ditt företag.
Ansökan görs enkelt via vårt digitala formulär (tar endast några minuter). Ni laddar upp:
Vid behov kan vi begära in kompletterande underlag för att kunna ge en rättvis och snabb
kreditbedömning.
Vi är måna om full transparens – inga dolda kostnader eller avgifter.
Fakturaköp innebär att Bizcap köper dina fakturor medan du som kund får enkel tillgång till likviditet och effektiviserar ditt kassaflöde. Detta gör att du kan fokusera på att driva och expandera din verksamhet medan din kundreskontra hanteras av Bizcap. Med vårt system och en användarvänlig kundmiljö har vi på Bizcap möjlighet att skräddarsy produkten efter era behov.
Är du osäker på vilken lösning som passar just era behov? Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta lösningen som passar ditt företag.
Förbättrad likviditet och kreditvärdighet: Genom att sälja dina fakturor till Bizcap får ditt företag direkt tillgång till likviditet, vilket förbättrar ert kassaflöde utan att behöva invänta betalning från era kunder.
Bättre möjligheter för tillväxt: Med en förbättrad likviditet kan ni investera i nya projekt eller expandera er verksamhet.
Minskad administrativ börda: Bizcap tar över administrationen av era fakturor, inklusive utskick, betalningspåminnelser och vid behov inkassohantering.
Integrerade affärssystem: Med Bizcaps affärssystem kan vi skapa integrationer med ert bokföringssystem, vilket förenklar administrationen.
Personlig kontakt: Som fakturaköpskund får du en personlig kontaktperson som du alltid kan kontakta.
Bizcap har ett affärssystem som skapar en hög flexibilitet för dig som kund. Integrationen anpassas efter den lösning som passar er verksamhet och önskemål bäst. Genom att anpassa integrationen efter ert affärssystem kan fakturor överföras digitalt via API eller filöverföring, samtidigt som bokföringsinformationen speglas och automatisk bokföring sker. Detta skapar effektiva processer och sparar både tid och resurser.
När du har ett fakturaköpsengagemang hos Bizcap behöver du inte sälja alla dina fakturor till Bizcap och du väljer själv vilka kunder du vill inkludera i fakturaköpsengagemanget. Bizcap erbjuder även fakturaservice för fakturor som inte köps, innebärande att Bizcap tar hand om administration och uppföljning av fakturan så att du kan fokusera på din verksamhet.
Vår kundwebb skapar möjlighet för dig som fakturaköpskund att få en tydlig översikt, i realtid, över ditt engagemang hos Bizcap. Där får du en enkel och snabb överblick på dina fakturor och kunder. Där ser du även statistik och information som du behöver för ditt dagliga arbete.
Kundwebben är alltid öppen och du loggar enkelt och säkert in med BankID. Här kan du som administratör lämna ut behörighet till era anställda eller till en revisor, som kan hämta ut underlag eller använda funktioner som förenklar administrationen. Kundwebben är även ett smidigt kommunikationsverktyg mellan dig som kund och din personliga kontaktperson hos Bizcap.
Betalningsuppgifterna på dina fakturor uppdateras och förses automatiskt med information om att fakturan är överlåten till Bizcap. Du kan även i förväg informera dina kunder om överlåtelsen. Vi är gärna behjälpliga i processen, så övergången blir så smidig som möjligt för er och era kunder.
Vi finansierar upp till 100 % av fakturabeloppet minus vår avgift.
Efter godkänd kreditbedömning, onboarding och integration med ert affärssystem kan du börja sälja dina fakturor till Bizcap redan samma dag. Vi är medvetna om att tillgången till likviditet kan vara skillnaden mellan tillväxt och stagnation, och vi försöker därmed göra processen så enkel och effektiv som är möjligt för dig som fakturaköpskund.
Nej, vi köper inte förfallna fakturor men erbjuder inkassohantering för de fakturor som vi administrerat inom ramen för fakturaköpsengagemanget.
När du säljer dina fakturor till oss kan du vara säker på att vi värnar om dina kundrelationer lika mycket som du gör. Vårt mål är att stärka och underlätta kommunikationen mellan dig och dina kunder. Vi agerar alltid professionellt och med stor respekt för era kundrelationer. Genom att överlåta fakturahanteringen till oss får du mer tid och resurser att fokusera på din kärnverksamhet, samtidigt som vi ser till att relationen till dina kunder förblir stark och positiv.
Om din kund inte betalar i tid skickar Bizcap först en vänlig betalningspåminnelse för att påminna kunden om förfallodatumet. Om betalningen fortfarande uteblir skickas en formell påminnelse och vi tar därefter vid behov hand om inkassoåtgärder – alltid med respekt för din kundrelation och med målet att få in betalningen så snabbt som möjligt.
Inköpsfinansiering, ofta kallat omvänd factoring eller reverse factoring, är en finansieringslösning där det är köparen (beställaren) – inte leverantören – som initierar upplägget. Den fungerar i praktiken som en spegelbild av vanlig factoring enligt följande.
Köparen ingår avtal med Bizcap om att använda omvänd factoring.
Leverantören fakturerar köparen på vanligt sätt.
Köparen bekräftar fakturan till finansiären (att den är korrekt och kommer att betalas på förfallodagen).
Finansiären erbjuder leverantören att få betalt direkt (minus en avgift/ränta). Leverantören kan välja om den vill ta förtidsbetalningen eller vänta till förfallodatum.
På förfallodagen betalar köparen hela beloppet till finansiären.
Fyll i din ansökan. Vi tar hand om resten. Du ser direkt vad som gäller och slipper vänta på banken. Kontakta oss idag och berätta om er verksamhet, idéer och mål.


